duminică, 13 octombrie 2013

Straja, o oază de liniște în ținutul dacilor

Deși este numai luna octombrie, recunosc, deja îmi stă gândul la vacanță, la vacanța de iarnă, mai precis. Chiar îmi este dor de zăpadă, de aromele unui vin fiert, de atmosfera aceea specifică. SuperBlog mi-a făcut cunoscută o posibilă destinație pentru această iarnă: o vacanță la Straja în Hunedoara ar fi ideală. Vila Alpin oferă cazare la Straja la prețuri acceptabile, iar condițiile sunt excelente, totul parcă te ademenește și parcă simt cum gândul meu o ia alene spre pensiunea din Straja, spre o vacanță ideală...


Nu îmi place să călătoresc cu mașina, stomacul meu nu rezistă mai mult de 50 km. Am să aleg trenul. Dar din câte m-am documentat până acum, nu există o legătură prea bună Oradea-Straja, dar cu Oradea-Arad, Arad-Petroșani ne descurcăm. Din Petroșani ajungem noi cu un maxi-taxi. Cu siguranță în această vacanță aș pleca alături de părinții mei deoarece în curând împlinesc 25 de ani de căsătorie și cred că nimic nu i-ar bucura mai mult decât să plecăm toți trei spre o destinație pe care nu am prea luat-o în calcul până acum (suntem o familie mai clasică, dar ne distrăm ca și cum am fi prieteni și asta mă bucură, mă simt binecuvântată cu asemenea părinți).

Deja îmi imaginez peisajul hibernal, crestele munților Retezat pline de zăpadă, totul acoperit cu văluri albe de miliarde de fulgi. Cred că în prima zi de vacanță aș fi toată ziua pe teren, aș contmpla frumusețea naturii, aș fotografia peisajele de la cota 1400m, aș urca mai sus cu telescaunul pentru o priveliște mai bună. Iar din acest punct de vedere, turiștii de la Vila Alpin au un avantaj: telescaunul e la doar 50 m distanță. La o aruncătură de băț adică!
M-am bucurat să văd că în programul de pe blogul Vilei Alpin se regăsește și o excursie la cetățile dacilor. Mă fascinează istoria veche a neamului, la fel și pe tatăl meu, și o asemnea ocazie nu aș rata-o pentru nimic. Tot în acel program am observat că într-una din zile se vizitează orașul Târgu-Jiu, leagănul sculpturii românești, reședința a câtorva dintre cele mai reprezentative și impozante sculpturi ale lui Brâncuși. Cum vila se află între două pârtii de schi, cred că aș fi dispusă să învăț să schiez, măcar de curiozitate, mai ales că poți închiria echipamentul chiar din locul de cazare.
Cum nu cred că vremea ar permite activitățile precum drumețiile, ar fi interesantă o plimbare prin împrejurimi cu o sanie trasă de cai. Sau organizarea unor concursuri distractive cu tematică de iarnă.
Mi-ar plăcea să petrec aici, în acest cadru minunat, sărbătoarea Crăciunului deoarece îmi este dor de un Crăciun înzăpezit, la Oradea de ani buni ninge ori înainte, ori după, dar nu în perioada 23-27 decembrie. Iar fără zăpadă această sărbătoare „e pustiu”. Și cum restaurantul are un meniu variat, tradițional sau internațional, bifăm și ultimul aspect pe care îl aveam de luat în seamă pentru o vacanță ideală.

Cui nu i-ar plăcea o vacanță relaxantă într-un cadru natural desprins parcă dintr-o legendă cu daci și romani?


Articol scris pentru SuperBlog 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu