duminică, 20 octombrie 2013

Jocuri din viitor

România. Octombrie 3013.

Pe stradă e liniște. Rar, firul lung al liniștii e întrerupt de vuietul unei mașini ce plutește cu viteză pe deasupra carosabilul magnetic. Au avut loc multe schimbări climatice în ultimele sute de ani, deși e octombrie afară sunt 70 grade Celsius, iar locuitorii se ascund în casele lor dotate cu aparate de aer condiționat extrem de inovatoare și performante. Condițiile au devenit vitrege pe Terra, dar oamenii se descurcă datorită ultimelor descoperiri. Deși multă vreme  s-a crezut că totul a fost spus, iată că nu a fost așa. Tocmai pentru a remedia răul făcut în decursul primelor trei milenii, mileniul patru este cunoscut drept „mileniul regenerării”. Iar rezultatele sunt deja vizibile, lucru îmbucurător.
Părinții sunt la serviciu aproape toată ziua (datorită dezastrelor care au lovit Pământul - cutremure, meteoriți giganți, furtuni cosmice - ziua are acum puțin peste 18 ore, iar programul de muncă a rămas la 8-10 ore pe zi), dar copiii au toate motivele pentru a avea o copilărie fericită. Și asta datorită unui tânăr care a transpus idei vechi în lumea nouă. Povestea lui a început cu vreo 20 de ani în urmă, când a primit de la părinții săi un caiet vechi ce a aparținut unui stră-stră-stră-stră-stră-stră-stră-stră-străbunic care la bătrânețe a observat că pe ulița satului în care locuia (în urmă cu 1000 de ani) micuții nu mai știau jocuri clasice precum „Flori, fete și băieți”, sau „Rațele și vânătorii”, ci se dădeau în vânt după jocuri pe calculator pline de violență pentru niște tineri încă în formare. Așa că, pe la 70 de ani, bătrânul s-a pus să consemneze în caiet jocurile copilăriei românilor de odinioară. Pe patul de moarte, bunicul și-a dorit ca acel caiet să ajungă la toți urmașii urmașilor pentru ca aceste jocuri să nu moară niciodată. Surpins de povestea caietului, dar mai ales de ideea jocurilor considerate antice, tânărul, un jucător înrăit, a decis să schimbe soarta jocurilor pe calculator de până atunci.

Ideile lui au fost considerate geniale, mai ales că noile jocuri puneau accentul pe mișcare, un lucru atât de esențial la finalul mileniului al III-lea, când abia 5 copii din 100 ajungeau ca la vârsta de 15 ani să aibă o greutate normală, restul fiind diagnosticați cu obezitate morbidă. Astfel, vechile jocuri românești s-au mutat de pe maidan pe DVD-uri și de pe DVD-uri pe computere performante care, datorită Placilor Video nVidia, modelul 3000, de ultimă generație, făceau ca jocurile să arate ca în realitatea anului 2013, ba chiar de multe ori copiii aveau impresia că au călătorit în timp, prin anii 1990, sporindu-le în acest mod curiozitatea pentru istorie și trecut. Jocurile treceau ca pâinea caldă din singurul magazin online care le distribuia pe piața mondială. Copiii erau voioși, iar părinții mulțumiți de sănătatea acestora deoarece, spre deosebire de secolele anterioare, pentru a avea performanțe maxime în joc nu trebuie să stai toată ziua în scaun, ci, adesea, trecerea unui nivel era condiționată de executarea unor mici exerciții fizice, dar care dădeau mari rezultate în timp. De exemplu, dacă prin 2013 nu reușeai să treci de un nivel, te enervai, îți revărsai nervii pe calculator, mai zbura o tastă, te înroșeai de nervi și deveneai din ce în ce mai înverșunat și mai impacientat, adică tot tacâmul de emoții negative. Acum însă, fiecare jucător are șanse să treacă peste un nivel pierdut cu ajutorul exercițiilor pomenite mai sus, adică dacă ai pierdut, nu-i nimic, primești o „pedeapsă”, de exemplu 20 de flotări bine executate, 100 m de alergare sau alte exerciții, lucru posibil datorită faptului că fiecare joc se vinde cu o brățară cu senzori speciali care verifică autenticitatea exercițiilor și nu puteai păcăli sistemul cu tot felul de șmecherii. În acest fel, la câțiva ani de la apariția acestor jocuri, studiile au arătat că cifrele s-au inversat în cazul obezității copiilor, adică doar aproximativ 5 copii din 100 sufereau de obezitate, iar beneficiile au fost ușor de observat și în alte domenii, de exemplu, rata delicvenței juvenile a scăzut drastic, deoarece acele emoții negative au fost eradicate aproape total. Îmbunătățite au fost și relațiile dintre oameni, deoarece pentru a juca anumite jocuri era nevoie de „ajutor” de la prieteni, fiind necesară prezența lor fizică.

A supraviețuit Xbox-ul, dar gama de jocuri a fost îmbunătățită de același tânăr care, devenind pasionat de jocurile vechi, a scotocit un forum de gaming și i s-a părut potrivită ideea relansării unor jocuri care să îi pună în mișcare și pe cei trecuți de vârsta copilăriei. Așa s-a renăscut Dance Central, un joc deosebit de apreciat de doamnele și domnișoarele de toate vârstele și nu numai. De asemenea, pentru că și o parte semnificativă a populației mature suferea de obezitate, tânărul, devenit în timp proprietarul celei mai mari corporații de gaming din lume, a lansat diverse jocuri cu tematică sportivă, dar, din nou, cu substrat medical, cel mai bine vândut fiind Marathon 3000, un joc care punea populația la fugă pe banda de alergat special creată pentru a se adapta la Xbox. De asemenea, cei care dețineau televizoare de ultimă generație, cu diagonală de 300 cm, inteligente au descoperit plăcerea apusă unui tenis de câmp, bowling sau golf.

Nu degeaba, mileniul al IV-lea se intitulează „Mileniul Regenerării și al Mișcării”...

Articol scris pentru SuperBlog 2013

Un comentariu:

  1. Buna,

    te invit la un concurs simplu pe blogul meu. Cu 2 distriburi pe facebook poti castiga unul din cele doua pandantive gravate dupa placul inimii tale, cu foto sau text. Unul este placat cu aur, altul cu rodiu.

    Concursul se afla pe prima pagina a blogului meu, sper ca vei participa.

    Numai daca vrei, scuze de off-topic. :)

    Te pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere